Galeria I – Jezioro Dąbie Małe i jego dopływy.
Galeria II – Przekop Mieleński, Odra Zachodnia i kanały portowe.
żyć aby płynąć, płynąć by żyć …
Galeria I – Jezioro Dąbie Małe i jego dopływy.
Galeria II – Przekop Mieleński, Odra Zachodnia i kanały portowe.
„RADIOWA SZKOŁA POD ŻAGLAMI” – słuchaj w Radio Szczecin (klik)
Urząd Morski w Szczecinie – oznakowanie toru wodnego, oznakowanie boczne.
Urząd Morski w Szczecinie – oznakowanie toru wodnego, stacje VTS/AIS
System Automatycznej Identyfikacji, AIS (ang. Automatic Identification System, AIS) – system automatycznej łączności opracowany w końcu XX wieku i rozpowszechniony na początku XXI. Zapewnia automatyczną wymianę danych, przydatnych do uniknięcia kolizji między statkami oraz identyfikujący statek dla brzegowych systemów nadzorujących ruch statków (VTS).
System AIS przesyła następujące rodzaje danych:
Informacje dynamiczne:
pozycja statku, jego kurs i prędkość, informacje o zmianie kursu oraz status statku,
Dane statyczne: nazwa statku, jego sygnał wywoławczy (Call Sign), bandera, numery IMO oraz MMSI, rok budowy, typ oraz wymiary statku,
Dane dotyczące danej podróży:
port przeznaczenia, spodziewany czas przybycia (ETA), zanurzenie.
Dane te, wraz z informacjami wprowadzonymi ręcznie (nazwa jednostki, sygnał wywoławczy, numer MMSI, port przeznaczenia, zanurzenie, liczba osób na pokładzie, a także położenie anteny AIS na pokładzie jednostki i jej podstawowe wymiary) są nadawane w specjalnym formacie i mogą być odczytane przez urządzenia AIS na statkach w pobliżu (do kilkudziesięciu mil morskich) i stacjach kontroli ruchu. AIS jest połączony z systemami antykolizyjnymi statku oraz VDR (rejestratorem parametrów statku tzw. czarna skrzynka).
Dane odbierane przez system są wyświetlane na ekranach radarów i dzięki temu rozwiązaniu oficer wachtowy ma ułatwione zadanie w podjęciu decyzji o uniknięciu kolizji.
kotwica.szczecin.pl posiada dwie stacje bazowe Systemu Automatycznej Identyfikacji AIS i jest partnerem streamingowym dla serwisów morskich: AISHub, VesselFinder, MarineTraffic, FleetMon
Projekt AIS: http://kotwica.szczecin.pl/ais/
Urząd Morski w Szczecinie – jeden z dwóch urzędów morskich w Polsce, będący terenowym organem administracji morskiej obejmujący obszarem działania porty wodne, przystanie morskie i pas nadbrzeżny zachodniego wybrzeża Rzeczypospolitej Polskiej.
Obecnie terytorialny zasięg kompetencji Urzędu Morskiego w Szczecinie obejmuje odcinek wybrzeża morskiego w granicach miasta: Świnoujście, powiatów: kamieńskiego, gryfickiego, kołobrzeski, koszaliński, sławieński, słupski (do Ustki) oraz akweny morza terytorialnego i polskiej wyłącznej strefy ekonomicznej Morza Bałtyckiego w granicach południków wyznaczających powyższy odcinek wybrzeża oraz część Zalewu Szczecińskiego w granicach miasta Szczecin oraz powiatu polickiego.
Urząd Morski w Szczecinie
Adres:
Pl. Stefana Batorego 4
70-207 Szczecin
Zachodniopomorskie
Polska
Telefon:
(+48) 91 440 34 00
https://www.ums.gov.pl
Polska Administracja Morska – historia i co warto wiedzieć…
Witowo Radio – Wspomnienie już tylko, nasłuchy komunikatów, śledzenie map z pozycjami AIS statków…
Stacja Witowo Radio zakończyła pracę 31 grudnia 2019 roku o godzinie 23:59. Od 1 stycznia 2020 rolę stacji brzegowej przejmie na polskim wybrzeżu nowo powołana stacja brzegowa – Polish Rescue Radio.
Nagranie przedstawia ostatni komunikat wyemitowany przez stację Witowo Radio przed jej zamknięciem. Stacja Witowo Radio przez wiele lat zapewniała łączność alarmową w polskiej strefie przybrzeżnej na Bałtyku.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia – stocznia remontowo-produkcyjna działająca w Szczecinie i w Świnoujściu. Działa jako spółka akcyjna utworzona w 2013 roku w wyniku połączenia dwóch zakładów: Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu oraz Szczecińskiej Stoczni Remontowej „Gryfia".
Początki działalności SSR Gryfia sięgają początku lat pięćdziesiątych XX wieku. Stocznia w Świnoujściu prowadzi działalność od 1968 r.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia świadczy usługi w zakresie remontów, przebudów, budów nowych statków, remonty awaryjne i przeglądy klasowe. MSR Gryfia obsługuje statki różnych typów i rozmiarów – zarówno duże statki handlowe, jak również promy pasażerskie, specjalistyczne jednostki wielozadaniowe, holowniki i jachty. Ponadto jest producentem konstrukcji stalowych dla branży offshore. Od 2010 r. MSR Gryfia należy do grupy MARS Shipyards & Offshore.
Dok nr 5, 216 × 35 m, 17000 t
wSzczecinie.pl – przewrócił się dźwig w Dąbiu na marinie
Śruba po sezonie 2021 vol.2
Śruba po sezonie 2021 vol.1